تیم برنامه نویسی گروه تمدن

مرجع کامل فارسی برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
مسابقات ACM

به نام خدا

مسابقات ACM, همه ساله در چند مرحله در سرتاسر جهان برگزار می شود. موضوع این مسابقات برنامه نویسی و طراحی الگوریتم بهینه است. هر تیم شامل 3 نفر می باشد که می تواننند یک مربی هم داشته باشند. محل برگزاری مسابقات آسیایی ACM در دانشگاه صنعتی شریف در اواخر پاییز هر سال است. توصیه های نانوشته:

1) زبان های برنامه نویس عموما c++ ، c ، جاوا و یا پاسکال می باشند.2) سوالات به زبان انگلیسی است پس یک نفر باید مسلط به این زبان باشد.3)اعضای تیم باید تسلط کافی بر مفاهیم طراحی الگوریتم ، بهینه سازی الگوریتم ، پیچیدگی الگوریتم ، ساختمان داده ها و … داشته باشند.4) حداقل یکی از اعضا coder قوی با دست تایپ سریع باشد. (تمامی مراحل این مسابقات به صورت عملی و در پشت کامپیوتر برگزار می شود.)



سوال و جواب مسابقه ACM برنامه جاده ها

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

در هنگام بازجویی اداره پلیس از یک فرد مظنون ، او ادعا کرده است که در یک روز مشخص ، چهار جاده به طول های a ، b ، c و d را که به ترتیب اضلاع یک چهار ضلعی راست را تشکیل می دهند ، پیموده است. در این مسئله به یک چهار ضلعی راست گفته می شود اگر دو خاصیت زیر را داشته باشد:
1-     دو ضلع موازی داشته باشد(که به آنها قاعده می گویمم و به دو ضلع دیگر ساق می گوییم)
2-      دو زاویه روبرو نداشته باشد که هر دو حاده (کمت از 90 درجه ) باشند.
توجه کنید که طبق این تعریف مستطیل ها راست اند اما متوازی الاضلاع هایی که مستطیل نباشند ، راست نیستند.
اکنون اداره پلیس می خواهد بداند که آیا شکلی با این مشخصات وجود دارد یا نه. مظنون ترتیب پیمایش جاده ها را نیز مشخص کرده است.

(سایر توضیحات+دانلود سوال+ دانلود جواب در ادامه مطلب)

آخرین بروز رسانی مطلب در يكشنبه ، 24 دی 1391 ، 12:14
 

سوال و جواب مسابقه ACM برنامه نمودار هیستوگرام

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

به نام خدا

نمودار هیستو گرام تعدادی داده ی عددی ، نموداری است که شامل ستون مستطیلی است. هر  ستون متناظر با یک بازه از اعداد ، مثلا [1,3) است. ارتفاع هر ستون متناسب با تعداد داده های درون بازه متناظر آن ستون است. در این مسئله شما باید برنامه ار بنویسید که نمودار هیستوگرام تعدادی داده را رسم کند. داده ها در   بازه ی [A,B] قرار دارند و نمودار در خروجی باید شامل دقیقا D ستون باشد. البته D در ورودی داده شده است و می دانیم B-A بر D بخشپذیر است. ارتفاع هر ستون با تعداد داده هایی است که در بازه ی متناظر آن ستون قرار دارند. اگر داده ای در مرز دو بازه قرار داشت ، فقط در درون سمت چپی محسوب می شود. برای روشن شدن بیشتر مساله ، بی ورودی و خروجی نمونه توجه کنید. اعداد تکراری ممکن است به عنوان داده بیایند. خود A و B هم ممکن است به عنوان داده بیایند.

(سایر توضیحات+دانلود سوال+ دانلود جواب در ادامه مطلب)

آخرین بروز رسانی مطلب در يكشنبه ، 24 دی 1391 ، 12:13
 

سوال و جواب مسابقه ACM برنامه سرباز ها

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

به نام خدا

در یک پادگان احتمالا نظامی ، n سرباز در یک سطر ایستاده اند. با صدای سوت ؛ هر یک از این سرباز ها 90 درجه می چرخد؛ بعضی به راست و بعضی به چپ. ازاینجا بازی شروع می شود. در هر مر حله ، اگر دو سرباز رو بروی هم ایستاده باشند ، هر دو عقب گرد می کنند. توجه کنید که در هر مرحله ممکن است چند سرباز با هم عقب گرد کنند ولی یک سرباز حداکثر یک بار عقب گرد می کند.

می توان نشان داد که پس از تعدادی مرحله بازی تمام می شود؛ یعنی دیگر هیچ دو سربازی رو به روی هم نیستد. برنامه ای بنویسید که تعداد مراحل بازی را مشخص کند.

(سایر توضیحات+دانلود سوال+ دانلود جواب در ادامه مطلب)

آخرین بروز رسانی مطلب در يكشنبه ، 24 دی 1391 ، 12:10
 

سوال و جواب مسابقه ACM برنامه پله بازی

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

به نام خدا

یک صفحه m در n در نظر بگیرید که خانه های آن مانند صفحه ی بازی مار و پله با اعداد 1 تا mn شماره گذاری شده اند. فردی در ابتدا در خانه ی 1 ایستاده است و می خواهد با تعدادی حرکت به خانه ی mn برود. k نردبان نیز وجود دارند که هر نردبان میان دو خانه ی متفاوت جدول قرار دارد.. در هر حرکت فرد می تواند یکی از این دو کار را بکند:

1-   اگر نردبانی وجود دارد که یک سرآن در خانه ی فعلی است به سر دیگر برود ، به شرط اینکه شماره ی خانه ی مقصد بزرگتر از شماره ی خانه ی فعلی وی باشد.
2-     به خانه ای که شماره اش دقیقا یکی بیشتر از خانه ی فعلی است برود.

تعداد راه های متفاوت برای پیمودن جدول چقدر است؟

(سایر توضیحات+دانلود سوال+ دانلود جواب در ادامه مطلب)

 

آخرین بروز رسانی مطلب در يكشنبه ، 24 دی 1391 ، 12:09