تیم برنامه نویسی گروه تمدن

مرجع کامل فارسی برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

DLL فایل چیست؟

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

به نام خدا

dll_file_cpp.tamadon.org

در كامپيوتر، DLL که مخفف dynamic link library است مجموعه اي از برنامه هاي کوچک است،
که هر کدام مي تواند توسط يک برنامه بزرگتر که در کامپيوتر در حال اجرا است احضار شود. برنامه کوچکي که به برنامه بزرگتر اجازه برقراري ارتباط با يک وسيله ويژه مثل چاپگر (پرينتر) و يا اسکنر را ميدهد همواره به عنوان يک برنامه DLL بسته بندي مي شود( معمولا به " فايل DLL " اشاره مي شود). مزيت فايل هاي DLL اين است که، از آنجا که آنها در حافظه كامپيوتر (RAM) با هم به همراه برنامه اصلي بارگذاري نــمي شوند، فضا در RAM صرفه جويي مي شود. وقتي که يک فايل DLL نياز است، بعد بارگذاري و اجرا مي شود. به طور مثال تا مادامي که يک کاربر microsoft word ( يک برنامه پردازش کلمه که توسط شرکت microsoft به وجود امده است ) دارد يک سند (Document) را ويرايش مي کند، فايل DLL چاپگر نياز نيست تا در RAM بارگذاري شود. اگر کاربر تصميم به پرينت گرفتن آن سند بگيرد، سپس برنامه کاربردي Word باعث مي شود تا فايل DLL چاپگر بارگذاري و اجرا شود.

به يک فايل DLL اغلب پسوند نام فايل ".dll" داده مي شود. فايل هاي DLL به صورت پويايي به برنامه اي که از آنها در طول زمان اجراي برنامه استفاده مي کند متصل هستند تا اينکه با برنامه اصلي گردآوري شوند. مجموعه چنين فايل هاي (يا DLL ) تقريبا قابل مقايسه با کتابخانه روال هايي هستند (library routines) که با زبان هاي برنامه ريزي از قبيل ++C و C فراهم مي شوند.

در آدرس زیر می توانید لیست بعضی از DLL های بارگذاری شده در ویندوز خود را ببینید:

C:\WINDOWS\system

آخرین بروز رسانی مطلب در شنبه ، 4 شهریور 1391 ، 11:50  

افزودن نظر

دوست عزیز و کاربر گرامی
نظرات بعد از بررسی در سایت درج خواهند شد.
مطمئنا از شنیدن انتقادهای شما خوشحال خواهیم شد.
دلیل فیلتر کردن نظرات صرفا جلوگیری از نظرات مغایر با اسلام و جمهوری اسلامی ایران می باشد. امیدواریم ما را به خاطر این کار درک نمایید. با تشکر






کد امنیتی
بازنشانی