تیم برنامه نویسی گروه تمدن

مرجع کامل فارسی برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

کتابخانه ها و مفهوم انتزاع یا همان Abstraction برای تازه کار ها در زبان C

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

به نام خدا

ای تازه وارد ها: آیا دوست دارید هم C را سریع تر بیاموزید و هم تمام موضوعات اصلی آن را یاد بگیرید؟ خیلی خوب، ای مبتدی ها! مفهوم انتزاع اینجاست تا به شما کمک کند.
در علوم کامپیوتر،مفهوم انتزاع(abstraction) روندی است که به وسیله آن داده ها و برنامه ها به عنوان نماینده ای مشابه با  آن چه در تعریف اصلی آن ذکر شده اند، تعریف می شوند. این درحالی است که در انتزاع از پیاده سازی جزییات صرف نظر می شود. انتزاع تلاش می کند تا از جزییات کاهش داده و آن ها را فاکتور بگیرد تا برنامه نویس بتواند در زمان محدودی بر چند مفهوم تمرکز کند.

رابرتز[مترجم:منظور کتابخانه رابرتز است که در انتهای مقاله در فایل های پیوست موجود است!] چندین کتابخانه جدید را معرفی می کند به صورتی که جزییات آن حذف شده تا افراد مبتدی بتوانند آن را درک کنند و صرفا به بیان چارچوب آن بسنده کرده است. کتابخانه ها به افراد مبتدی و تازه وارد این قدرت را می دهد تا بتوانند برنامه های مفید و کاربردی ای بنویسند که به صورت عادی و به خودی خود نمی توانستند آن ها را توسعه دهند. با این کار، در ادامه افراد مبتدی به بازبینی این کتابخانه ها و فاش کردن پیاده سازی این کتابخانه ها  علاقمند خواهند شد. این کار به افراد مبتدی اجازه می دهد تا قدرت انتزاع و پایه و اساس زبان برنامه نویسی C را دریابند.


----------------------------------------------
برای استفاده از این کتابخانه ها ابتدا آن ها را از حالت فشرده خارج کنید و در پوشه include از کامپایلر خود قرار دهید. به دلیل اینکه این کتابخانه ها برای افراد مبتدی آماده سازی شده اند، نیازی به لینک دهی به آن ها نبوده و کار با آن بسیار آسان است.
این کتابخانه ها توسط رابرتز ساخته شده اند و در کتاب The Art and Science of C نوشته اریک رابرت پیاده سازی شده اند.
** همچنین علاوه بر انتهای این مقاله می توانید این کتابخانه ها را  از آدرسftp://ftp.awl.com/cseng/authors/roberts/cs1-c/ دانلود کنید.
** علاوه بر آن می توانید برنامه هایی متفاوت از آنچه رابرت ساخته را کشف و پیاده سازی کنید.

موفق باشید و با شادی کد بزنید!

فایل های پیوست:
Libraries - Roberts - C++.zip

new Beginners' Libraries and Abstraction.zip //این کتابخانه ها در تاریخ ۱/۱/۲۰۱۳ به مقاله اضافه شده است و مستقل از رابرتز می باشد.

 

منبع: سایت cplusplus.com نوشته usandfriends
ترجمه و ویرایش: مرجع فارسی سی پلاس پلاس به آدرس cplusplus.ir

آخرین بروز رسانی مطلب در شنبه ، 1 تیر 1392 ، 05:19  

افزودن نظر

دوست عزیز و کاربر گرامی
نظرات بعد از بررسی در سایت درج خواهند شد.
مطمئنا از شنیدن انتقادهای شما خوشحال خواهیم شد.
دلیل فیلتر کردن نظرات صرفا جلوگیری از نظرات مغایر با اسلام و جمهوری اسلامی ایران می باشد. امیدواریم ما را به خاطر این کار درک نمایید. با تشکر






کد امنیتی
بازنشانی