تیم برنامه نویسی گروه تمدن

مرجع کامل فارسی برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

گروه هكر Anonymous

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

Anonymous به معناي بي نام يا ناشناس امروزه مشهورترين گروه هكري دنياي مجازي محسوب مي شود كه ماهي نيست سرخط اخبار را به خود اختصاص ندهد.

اين گروه كه كار خود را از سال 2003 ميلادي آغاز كرده ماهيتي مشابه با بسياري از گروه هاي خلافكار و هكر در فضاي سايبر دارد. اين گروه بدين علت نام Anonymous را براي خود انتخاب كرده كه بر ضرورت ناشناس ماندن خود و همين طور يكي از ويژگي هاي اصلي دنياي مجازي يعني نامعلوم ماندن هويت كاربران تاكيد كرده باشند.

** هك براي لذت و تفريح

فعاليت‌هاي اين گروه در ابتدا بسيار محدود و پراكنده بود، اما اكنون با گذشت ۸ سال و به خصوص بعد از حملات مكرر اعضاي آن در دفاع از سايت ويكي ليكس به سايت هايي همچون آمازون، eBay و Pay Pal كمتر كسي است كه نام اين گروه را نشنيده باشد.
برخي از اعضاي اين گروه در مصاحبه ها و اظهارنظرهاي مختلفي كه به عمل آورده اند خود را نماينده مردمي دانسته اند كه دوست دارند ناشناس باقي مانده و در عين حال كارهاي بزرگي انجام دهند. البته اين بدان معنا نيست كه هر يك از اعضاي اين گروه ناشناس هويت جداگانه ندارند. كارشناسان مي گويند اعضاي اين گروه از ماهيت فضاي سايبر كه مي تواند هويت اشخاص را مخفي نگهدارد استفاده اي هجوآميز و هشيارانه كرده اند.
يكي از اعضاي اين گروه در مورد ويژگي هاي گروه Anonymous گفته است: ما اعضاي گروه Anonymous تنها گروهي از افراد فعال در اينترنت هستيم كه آن را مفري براي تحقق آرزوهايمان مي دانيم. ما كارهايي كه در جامعه عادي امكان انجامش را نداريم از طريق اينترنت انجام مي دهيم.
مهم ترين نكته در ارتباط با كار ما همين است. كاري را كه آرزويش را داريم انجام مي دهيم. عبارت متداول براي توصيفش همين است. ما اين كارها را براي لذت و تفريحش انجام مي دهيم.
با توجه به اين اظهارنظرها و تعاريف مي توان انتظار داشت كه نمادها و نشانه هاي مورد استفاده گروه Anonymous هم تركيبي از شوك و شوخ طبعي را به همراه آورند. ماسكي كه نماد اعضاي اين گروه است مربوط به شخصيتي مشهور در يك كتاب كميك و قهرمان اصلي فيلم سياسي V for Vendetta است.

** گروهي با نماد سازمان ملل

فيلم، داستان زندگي شخصيتي به نام "وي " كه يك آزادي‌خواه است را دنبال مي‌كند كه در شهر لندن از روش‌هاي تروريستي براي انتقام شخصي و مخصوصاً براي ايجاد تغييرات سياسي-اجتماعي در جامعه بريتانياي آينده استفاده مي‌كند. اين فيلم برداشتي آزاد از داستان مصوّر "وي " براي انتقام نوشته‌ آلن مور و طراحي شده توسط ديويد لويد است.
پرچم سمبل اين گروه نيز مردي را با كت و شلوار سياه و همراه با كراوات به تصوير كشيده كه به جاي سر او علامت سوال قرار گرفته و وي در پس زمينه سمبلي كه بي شباهت به نماد سازمان ملل نيست، قرار گرفته است. اعضاي اين گروه خواسته اند با طراحي چنين نمادي بر بدون رهبر بودن جهان با توجه به فرارسيدن عصر اينترنت و قدرت گرفتن شهروندان عادي از اين طريق تاكيد كنند.
به بيان ديگر با توجه به اينكه اينترنت به همگان امكان مي دهد با ابزاري ساده صداي خود را به گوش جهانيان برسانند و از طريق وبلاگ و پادكست ديدگاه ها و نظرات خود را منتشر كنند، ديگر نمي توان از تسلط چند قدرت جهاني بر دنيا به سبك عصر جنگ سرد سخن گفت و نظام هاي قديمي تر حاكم بر جهان فرو ريخته است.
برخي از اعضاي اين گروه در اظهارنظرهايشان گفته اند چت روم ها و ويكي ها به تنهايي براي غلبه بر محدوديت هاي ارتباطي دنياي سنتي كافي هستند. اين ابزار براي اعتراض هاي مجازي و مشاركت در طرح هاي اعتراضي كافي است و قدرت سازماندهي خوبي نيز به افراد مي دهد.
گروه Anonymous بارها اعلام كرده كه رهبري ندارد و هيچ حزب و گروه و دسته اي هم آن را كنترل نمي كند. اين گروه مي گويد به هيچ قدرت جمعي يا فردي وابسته نيست و تلاش دارد به گونه اي عمل كند كه به سود هيچ گروهي نباشد. ادعايي بس گزاف و بي معني ، چون به هر حال عملكرد اين گروه بر ضد هر نهاد و سازماني هميشه رضايت مخالفان آنها را به دنبال داشته است.
آنها هميشه ادعا كرده اند از همكاري هر فرد يا گروهي كه با اهداف و عقايدشان همراهي داشته باشند استقبال مي كنند. البته بايد توجه داشت كه به منظور حفظ امنيت اعضا تلاش مي شود تا آشنايي هاي عملي و واقعي افراد با يكديگر تنها در حد ضرورت باشد تا در صورت گرفتار شدن يكي از اعضاي گروه هويت بقيه مخفي باقي بماند.
به طور كلي مي توان گفت گروه ناشناس رويكردي آنارشيستي دارد و هيچ‌گونه سلسله مراتبي را برنمي‌تابد و مدعي است كه حملات اين گروه، رهبري مشخصي ندارد و اراده عمومي نيروي پيش‌برنده‌ آن است. اما واقعيت اين است كه همچون هر موضوع ديگري كه به فناوري و نوآوري‌هاي تكنولوژيك مربوط است، افرادي در اين ميان حضور دارند كه از نظر توانايي از ديگر اعضا يك سر و گردن بالاترند. كارشناسان مي گويند معمولاً اين افراد از نفوذ و قدرت تاثيرگذاري بيشتري نسبت به ساير اعضا برخوردارند و راهبردهاي گروه «ناشناس» را تعيين و تبيين مي‌كنند، اگرچه اين نفوذ چندان محسوس و ملموس نيست.

** هكري كه شناحته شود، از گروه اخراج مي‌شود

اعضا و نحوه عضويت در اين گروه هكري هميشه يكي از جذابترين سوژه ها براي خبرنگاران كنجكاو بوده است. اعضاي گروه Anonymous مي گويند عضويت در اين گروه شرايطي دارد، ولي كار دشواري نيست. آنها مي گويند اين كار به سادگي انجام مي شود ولي به محض آنكه به هر علت هويت يك عضو فاش شود وي از گروه اخراج مي شود.
در سال 2011 هكري با نام مستعار Commander X شناسايي شد و به علت ارتباط با اين گروه هكري مورد بازپرسي و تحقيق قرار گرفت. از اظهارات وي مشخص شد كه اين گروه هكري مجموعه در هم تنيده اي از چند گروه هكري ريز و درشت است و وي تنها در يكي از آنها به نام AnonOps عضويت داشته است.
اين گروه حملات موسوم به out denial-of-service ضد سايت هاي دولتي در كشورهاي مختلف دنيا انجام داده بودند كه از جمله آنها مي توان به تونس، مصر و بحرين اشاره كرد. وقتي از وي در مورد مليت اعضاي اين گروه سوال شد وي گفت كه اعضاي اين گروه در كشورهاي مختلف جهان زندگي كرده و اگر چه اكثرا جوان هستند، اما تنوع سني و جنسيتي در آنها وجود دارد.
به ادعاي وي زيرگروه هاي Anonymous اگر چه كاملاً مستقل عمل نمي كنند، اما در تصميم گيري براي انجام فعاليت هاي خرابكارانه خود تا حد زيادي خودمختار هستند و فرايند تصميم گيري در هر يك از آنها بسته به نظر اعضا مدت زماني به طول مي انجامد. براي همين تصميم گيري در مورد هدف حمله هكري بعدي در ميان اعضاي اين گروه ممكن است بين چند ساعت تا حداكثر چند روز به طول بينجامد.

** "مخالفت با نژادپرستي " نقطه آغاز كار

بر خلاف گروه هكري Lulzsec كه بيشتر شركت هاي بزرگ تجاري و نهادهاي دولتي را هدف حملات خود قرار مي دهند، اعضاي اين گروه اهداف بسيار متنوع و مختلفي را تعقيب مي كنند و از اين لحاظ در جهان بي نظير هستند. يكي از اولين اهداف اين گروه كه مورد حمله قرار گرفت، سايتي به نام Habbo بود. اين سايت كه يك شبكه اجتماعي مجازي است بيشتر براي جوانان و نوجوانان طراحي شده و در واقع يك هتل مجازي است كه به اعضا امكانات و خدمات رفاهي مختلفي در فضاي مجازي ارائه مي كند.
گروه Anonymous بارها و بارها اين وب سايت را مورد حمله قرار دادند. علت اين حمله آن بود كه گفته شد Habbo به كاربرانش امكان مي دهد با استفاده از آواتارهاي خاص رفتارهاي نژادپرستانه از خود بروز دهند. البته مديران اين سايت بعدها اين مساله را رد كردند، ولي حتي اين تكذيب ها هم مانع از حمله هكري به Habbo نشد.
بعد از اين حمله 6 سال قبل اتفاق افتاد و نام گروه Anonymous را بر سر زبان ها انداخت، اعضاي آن به وب سايت هال تورنر يك گوينده راديوي نژادپرست آمريكايي كه طرفدار برتري نژادي سفيدپوستان بود حمله كردند. اين حملات چندين بار در دسامبر سال 2006 و ژانويه سال 2007 تكرار شد وباعث شد وب سايت وي آفلاين شده و از دسترس خارج شود.
آنها با طراحي حملات DOS پهناي باند وب سايت اين مجري تندرو و نژادپرست را به پايان رسانده و موجب مي شدند او هر بار براي در دسترس نگهداشتن وب سايت خود مجبور به پرداخت هزاران دلار شود. در نتيجه تورنر چند وب سايت منتسب به گروه Anonymous را تحت تعقيب قضايي قرار داد و آنها را به نقض حقوق خود متهم كرد. البته تورنر نتوانست در عمل ادعاهايش را ثابت كند.

** مجرمي كه با همكاري "ناشناسان " به دام افتاد

در دسامبر سال 2007 اعضاي اين گروه بار ديگر خبرساز شدند. زيرا به دستگيري يك جاني و منحرف جنسي خطرناك كمك كرده بودند كه از فضاي مجازي براي سوءاستفاده از كودكان بهره مي برد.
كريس فوركند 53 ساله به دليل استفاده از دو كودك زير 14 سال، حمل اسلحه خطرناك محكوم شد و بر اساس گزارش رسانه ها در آن زمان، اعضاي گروه هكري Anonymous هويت وي را شناسايي كرده و اطلاعات لازم براي دستگيريش را در اختيار پليس قرار دادند. اين اولين بار بود كه يك گروه هكري به دستگيري يك مجرم خطرناك در اين سطح كمك مي كردند. در ادامه ديگر فعاليت هاي هكري اين گروه به خصوص در 4 سال اخير را بررسي خواهيم كرد.

 

افزودن نظر

دوست عزیز و کاربر گرامی
نظرات بعد از بررسی در سایت درج خواهند شد.
مطمئنا از شنیدن انتقادهای شما خوشحال خواهیم شد.
دلیل فیلتر کردن نظرات صرفا جلوگیری از نظرات مغایر با اسلام و جمهوری اسلامی ایران می باشد. امیدواریم ما را به خاطر این کار درک نمایید. با تشکر






کد امنیتی
بازنشانی