تیم برنامه نویسی گروه تمدن

مرجع کامل فارسی برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

اشلون چيست؟

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف

«اشلون» نام رمز يک سيستم جاسوسي جهاني که آژانس امنيت ملي آمريکا طراحي کرده است و طي پيمان «اوکوسا» کشورهاي کانادا، انگليس، استراليا و نيوزلند در آن شرکت دارند و بر طبق آن پيمان هر کشور منطقه جغرافيايي خاصي از جهان را رصد و مانيتور مي‌کنند.

به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اشلون يک سيستم جاسوسي الکترونيکي و ماهواره‌يي پيشرفته است که اطلاعات و ارتباطات ماهواره‌يي، مخابراتي، ارتباطات مودمي و فاکسيميل کشورهاي جهان به ويژه اروپا را کنترل مي‌کند.

بر اساس گزارش سايت دفتر مطالعات رسانه‌ها، اين سيستم نسبت به کليد واژه‌هاي خاص صنعتي، تجاري در حوزه اقتصاد و نظامي، امنيتي و سياسي حساس است و پس از رصد اين کليد واژه‌ها آن‌ها را ثبت مي‌کند و سپس اطلاعات و داده‌ها را به منظور طبقه‌بندي، ترجمه و تحليل به ابرکامپيوترها ارسال مي‌کند.

برخي از مهمترين ماهواره‌هاي تحت کنترل اشلون عبارتند از: ميل­استار، دي­اس­سي­اس، اسکاي­نت، ناتو­ تري­آي­دي، آي­وي­اي و آي­وي­بي؛ همچنين سال 1996 کتابي با عنوان «قدرت مخفي» از سوي نويسنده نيوزلندي منتشر شد که از برنامه‌هاي اشلون و فعاليت‌هاي کشورهاي پيمان اوکوسا پرده برداشت.

نويسنده در انتهاي گزارش پيشنهاداتي ارائه مي‌كند که عبارتند از: تدوين قانون مديريت، نظارت و کنترل ارتباطات بين‌المللي ايران، مديريت ارتباطات داخلي و خارجي، واگذاري امور ارتباطات بين‌المللي به يکي از ارگان‌هاي انقلابي يا نظامي و غيره.

 

افزودن نظر

دوست عزیز و کاربر گرامی
نظرات بعد از بررسی در سایت درج خواهند شد.
مطمئنا از شنیدن انتقادهای شما خوشحال خواهیم شد.
دلیل فیلتر کردن نظرات صرفا جلوگیری از نظرات مغایر با اسلام و جمهوری اسلامی ایران می باشد. امیدواریم ما را به خاطر این کار درک نمایید. با تشکر






کد امنیتی
بازنشانی